Sådan fik jeg fordoblet min email liste og 130% øget trafik

Fordoblet email liste og 130% øget trafik!

Vil du gerne have mere trafik til din hjemmeside, øge engagementet på de sociale medier og samtidigt få flere ind på din email liste?

Idé

Det startede med at jeg ville lave nogle julekort til mine kunder. Jeg er ikke grafiker, men kreativt anlagt og ved hjælp af Canva, havde jeg fået lavet nogle ret fede julekort. Canva kan i øvrigt varmt anbefales hvis du har mod på selv at lave din grafik.

Der var kun ét problem - jeg havde fået lavet 6 kort som jeg alle sammen synes var ret fede - dér var det at jeg fik et øjebliks klarsyn. Jeg kunne da spørge mine kunder og alle andre hvilket kort de synes var det flotteste! Jeg fik hurtigt oprettet billederne på min blog som jeg så ville linke til fra min side på Facebook, Google+ og LinkedIn.

Mens jeg lavede siden kom jeg til at tænke på, at jeg jo lige så godt kunne forsøge at få nogle flere på min email-liste, når nu de alligevel var inde på min side. Jeg lavede derfor en lille konkurrence hvor man kunne vinde 2 gratis konsulenttimer - hvem ved, det kunne måske endda blive til en ny kunde!

Handling

Ok, planen var klar. På LinkedIn, Facebook og Google+ postede jeg links til min hjemmeside hvor man kunne se de forskellige julekort. På siden kunne man også skrive sig op til mit nyhedsbrev og deltage i konkurrencen om 2 gratis konsulenttimer - men, det var ikke noget krav for at stemme på sit ynglingskort. Se siden her.

Der var rigtig mange som synes det var en sjov idé og jeg fik en del kommentarer på LinkedIn, bl.a. fra forbindelser som jeg ikke havde talt med i lang tid. Det mindede mig om, at selv om man ikke altid får en masse kommentarer og likes, så er der mange som kigger med og bemærker hvad man går laver. Det er derfor altid en rigtig god idé at være aktiv på de forskellige sociale medier. Ikke alle indslag behøver være lange artikler med super gennemarbejdet indhold, men blot det at fortælle lidt om hvad man har gang i, har uden tvivl en effekt. Kan man så samtidigt leverer indhold som rent faktisk har en værdi for modtageren, så kan jublen jo næsten ingen ende ta’!

Resultat

Den første uge efter jeg havde delt opslagene kunne jeg på Google Analytics konstatere at min side havde modtaget 130% mere trafik end tidligere uger! Min email-liste var desuden fordoblet! Det skal retfærdigvis siges, at min email-liste ikke var enorm før kampagnen og nogle af de sign-ups jeg fik var fra bekendte og tidligere kollegaer. Nogen vil måske sige, “jamen så er det jo ikke leads du kan bruge til noget!” og det er muligvis rigtigt at en del af dem som skrev sig op til nyhedsbrevet, måske ikke lige er min målgruppe. MEN de har jo også et netværk og det ville jo være skønt at blive henvist personligt at mennesker som kender én og hvad ved man står for.

Det hele startede som en idé, der tilsat lidt praktik i form af sociale medier bragte mig tættere på mit netværk OG gav mig resultater - så er det sjovt!