Har du ikke et mobil venligt design inden udgangen af april måned, vil det have konsekvenser for din placering på Google.

Er din side mobilvenlig?

Eksperterne er ikke helt enige, men én ting er sikkert. Det VIL have konsekvenser hvis din hjemmeside ikke er mobil-venlig inden 21/4!

Nogen siger at dommedag er nær og andre mener ikke at Google seneste opdatering som rulles ud 21/4, vil have den store effekt.

De fleste er dog enige om at det VIL have en eller anden form for konsekvens hvis din side ikke er mobilvenlig dvs. lavet i et responsivt design.

På den ene side står dem der mener at Google seneste opdatering "kun" vil påvirke din ranking på mobilsøgninger og andre (som i artiklen her) mener at dette er den største opdatering vi har set fra Google i lang tid.

Her skal vi måske huske på hvad det grundlæggende er vi OG Google vil opnå. Vores formål med vores hjemmeside er jo, hvis vi skræller det helt ind til benet, at øge salget i vores virksomhed (det bør det i hvert fald være!). For at nå dette mål kræver det synlighed så vi får trafik ind på siden. Det kræver også at den trafik vi skaber, konverterer og bliver leads og kunder.

Google har stort set det samme formål, nemli' at give deres brugere det bedst mulige søgeresultat. Da mobile enheder allerede har overhalet stationære enheder, vil flere og flere i vores målgruppe finde os på mobile enheder og derfor er både vi og Google naturligvis interesseret i at vores hjemmeside er mobilvenlig.