Konverterings-optimering og Analytics

Du har masser af besøg på din hjemmeside, men der sker ikke rigtigt noget og slet ikke på salget. Det gode er, at grundlaget og interessen er til stede. Nu skal vi "bare" giver de besøgende det de kommer for. Husk alle besøg på din side svarer til et kundebesøg. Tager du uforberedt på kundebesøg?

Der er flere metoder til at teste om din hjemmeside fungerer optimalt. Én ting er dog sikkert: Hvis du ikke jævnligt tester og optimerer din side, så mister du salg! Tiderne hvor kunderne accepterede dårlige og langsomme hjemmesider er forbi. Finder de ikke hvad de søger inden for ganske få sekunder, så er de videre til konkurrenten. Vi skal skabe konvertering på din side!

Vi skal være helt klar på hvad kunderne leder efter på din side og hvordan de finder det. Derfor starter jeg med at stille det helt grundlæggende spørgsmål: Hvad vil vi gerne have kunderne til at gøre når de har fundet det de søger? Udfylde en kontaktformular. Ringe til dig. Aftale et møde. Købe produkter. Der er mange svar og gennem konverteringsoptimering sikrer vi at du når disse mål. 

Din hjemmeside er ikke til dig, men til dine kunder og potentielle kunder. Derfor gennemfører jeg brugertest hvor helt fremmede kigger på siden og kommer med deres feedback. Brugertestene optages på video, så du selv kan få syn for sagen. På baggrund af 3-5 brugertest laves nu splittest hvor hjemmesiden ligger online i flere versioner. Afhængigt at trafikken på din side vil du relativt hurtigt få et klart svar på hvad der virker og hvad der ikke virker! Det kan være små og umiddelbart ubetydelige detaljer som gør en forskel og du kan med det samme måle effekten af  din konverteringsoptimering. Det vil uden tvivl give dig resultater på bundlinen!

Fakta


  • Kun 44% splittester deres hjemmeside.
  • Præsident Obama øgede sin kampagne med $60 mio ved splittest.
  • For hver $92 som bruges på SEO, bruges kun $1 på konvertering.
  • CRO kan øge konverteringen på din side med 300%

 

Citat


"One accurate measurement is worth more than a thousand expert opinons."

OLI GARDNER

Co-Founder, unbounce