Skip to main content

Følg med i hvad dine gæster laver på hjemmesiden

Konverteringsoptimering

Du vil ikke have hvem som helst til at besøge din hjemmeside. Så brug dine kræfter på at kommunikere til dem, som du rent faktisk kan hjælpe med at løse et problem.

Altså dem, der er relevante for din forretning. Dem der en dag bliver dine kunder.

Du har muligvis masser af besøg på din hjemmeside, og det skal du være glad for: Alle besøg på din side svarer til et kundebesøg.

Men hvis du vil flytte dem fra ”besøgende” til ”kunder”, kræver det mere end en velbesøgt hjemmeside.

Det kræver, at du stiller relevante og objektive informationer til rådighed, så dine besøgende (=kundeemner) får de bedste muligheder for at overveje og vurdere (og overveje og vurdere igen), hvilken løsning der bedst løser deres problem.

Når du har gjort det, skal du måle på, om det virker.

Og hvad af det, der virker.

Ja, den slags kan kræve mange overvejelser af kunden, men er du til stede hele vejen, er du det også, når kunden beslutter sig.

Én ting er dog sikkert: Hvis du ikke løbende tester og optimerer din side, mister du salg. Finder kunderne ikke, hvad de søger inden for ganske få sekunder, er de videre til konkurrenten.

Det er ofte små detaljer, som gør en stor forskel. Derfor er det så vigtigt, at du løbende måler effekten af din konverteringsoptimering.

Jeg kan hjælpe dig med:

  • At definere hvad vi vil have kunderne til at gøre, når de har fundet det, de søger – fx udfylde en kontaktformular, ringe til dig, aftale et møde, købe produkter eller andet.
  • At gennemføre brugertest af din hjemmeside.
  • At analysere trafikken på din side, så du hurtigt kan få et klart svar på, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Og mere behøver du faktisk ikke for at komme i luften.

Det skal vi ha’ en snak om!

Kontakt mig