Email marketing

Når besøgene på din side er konverteret til leads, skal vi sørge for at arbejdet for at komme her til ikke går tabt.. Vi skal forblive i top-of-mind og vi skal have vores leads til at tage springet og blive til kunder.

Og så er målet nået! Nej ikke helt, for vi vil jo også gerne sørge for at vores kunder køber mere hos os. Det er jo trods alt nemmere at sælge til en kunde end at skulle finde en ny. Her kommer Email marketing ind i billedet. Ved hjælp af Email marketing, også kendt som nyhedsbreve, kan vi informere, vejlede og hjælpe vores kunder. Det behøver ikke kun være den slags nyhedsbrev som har et knald godt tilbud, men det kan det OGSÅ være.

Email marketing bruges til at kommunikere med vores leads og kunder. Jamen det er da envejs kommunikation? Ja og nej, for vi får faktisk rigtig mange informationer om vores leads og kunder gennem Email marketing. Først og fremmest kan vi følge nøjagtigt med i hvor mange (og hvem) som har åbnet mailen. Vi kan også se om de har klikket og hvor de har klikket. Vi begynder altså at danne os et billede af hvad vores målgruppe kan li' og ikke li'.

Ud over at kigge på open rates og click rates, kan vi også A/B splitteste vores emails. Det betyder at vi sender en A og B version af emailen ud til f.eks. 20% af listen. Når vi så har set hvilken Email som fungerer bedst, sender vi denne version ud til de sidste 80% og opnår dermed det optimale resultat.

Men arbejdet med Nyhedsbrevet slutter ikke her. Ved at segmentere og målrette ud fra resultaterne på den første mail, sendes opfølgende mails som vil være med til at øge resultaterne.

Ved at koble Google Analytics på nyhedsbrevene kan vi se hvordan kampagnerne påvirker vores hjemmeside.

 

Reference


Tina Balle, M Data: "Det er det hidtil bedste indhold og flotteste nyhedsbrev der er blevet lavet i M Data's historie!"

Det er det hidtil bedste indhold og flotteste nyhedsbrev der er lavet i M Data's historie!

Tina Balle - M Data

Fakta


  • Email marketing har i gennemsnit ROI på 4.300%
  • 48% af alle emails åbnes på mobil.
  • 50% flere afmelder nyhedsbrevet hvis det ikke er mobil venligt.
  • Kun 2% har en plan for mobil Email markedsføring.

Citat


"Signing up is a powerful signal of intent to buy. Send them email until they do!"

JORDIE VAN RIJIN
Email marketing specialist, emailmonday