Digital strategi

Mange vil gerne i gang med den digitale verden, men ved simpelthen ikke hvor de skal starte. Du har måske tanker om at gøre noget på sociale medier eller har hørt lidt om søgemaskineoptimering og Google Adwords. Måske er du allerede i gang, men synes ikke rigtigt at det giver noget?

Digital Strategi er en proces som tilsikrer at du bruger ressourcerne på det rigtige. På det som giver resultater. Den digitale verden ændrer sig meget hurtigt og en digital strategi skal derfor give resultater indenfor 3-6 måneder. 

Den digitale verden kan virke uoverskuelig og indeholder rigtig mange muligheder, men også risko for at kaste en masse tid og penge efter noget som ikke giver resultater. 

Det ville naturligvis være optimalt hvis man havde ressourcer til at lave søgemaskineoptimering (SEO), Goggle Adwords, konverteringsoptimering, email marketing, sociale medier osv., men sådan er virkelighen sjældent. For at få succes og det bedste udbytte er det vigtigt at man starter hvor kæden er svagest. En digital strategi vil give dig det nødvendige overblik, så du kan træffe de rigtige beslutninger.

Processen løber over 5 faser:

  • Markedet
  • Mål
  • Strategi
  • Indhold
  • Resultater

Som tidligere nævnt skal den digitale strategi give resultater inden for 3-6 måneder. Det er derfor vigtigt at holde fokus på implementering af den digitale strategi. Uden handling er en digital strategi værdiløs. Med handling vil en digital strategi uden tvivl give resultater!

Fakta


  • 21% har en klar digital strategi.
  • 14-15% har de nødvendige processer og færdigheder til at implementere en digital strategi.

Citat


"Digital Strategy means something that will change my bottom line in 3-6 months."

SHIV SINGH
Director of Digital Marketing and Social Media, PepsiCo

goingsocialnow.com